Hala

Hala Pitland nabízí možnost udržovat, trénovat a zlepšovat své jízdní dovednosti. Není to však jen o dráze, o závodění a honění nejlepšího času. Pitland nabízí i tréninkové kruhy po polovině obvodu celé haly. Povrch v celé hale je speciálně vytvořen pro jízdu na motorce, tak aby byla zaručena optimální adheze nutná k nácviku a tréninku. Povrch samozřejmě přispívá k velké zábavě a možnosti simulovat jízdu na velkých okruzích, pořádat závody…. Prostě jít s motorkou na hranu. To vše v bezpečném prostředí.

vimeo-video-thumbnail

Výcvikové kruhy

Máme 4 dvojkruhy – tj. 4 osmičky. Každý kruh je široký cca 12 metrů. Tento prostor je výhradně určen k výcviku a tréninku jízdních dovedností. Je zde možné trénovat např.

 

  • nestabilní jízdní režim
  • správný pohled hlavou do zatáčky
  • pozici a práci nohou
  • práci s brzdou a plynem v nájezdu a výjezdu ze zatáčky
  • vysedávání do zatáčky
  • pro nadšence samozřejmě - kolínka

 

Cílem kruhů není jen objet kužel, ale opravdu se něco naučit, nebo ještě lépe odbourat nechtěné návyky, které na velké motorce mohou na okruhu bolet nejen tělo ale i motorku a peněženku, o silnici raději nemluvě.

DSC04185

Dráha

Dráha jako taková je 6 metrů široká a vine se skrz celou halu. Má 6 pravotočivých zatáček a 4 levotočivé. Pasáž v prostoru kolem depa je možno jet pod plným plynem, než se jezdec dostane do ostré pravé zatáčky, kde začíná technická pasáž. Tato pasáž je nejen technicky, ale také fyzicky velmi náročná. Zde jezdec uplatní dovednosti získané na kruzích potažmo osmičkách.

Dráha je lemována bariérami, které zachytí každého jezdce, který k nim doklouže. Dráha je natolik široká, že se jen zřídka stane, že někdo do bariery v případě pádu narazí ve velké rychlosti.

Při soukromých akcích či při pořádání závodů, lze jet dráhu i v protisměru, což opět skýtá možnosti pro jezdecký rozvoj a uplatnění jiných jízdních dovedností. Do těch stejných zatáček jezdec totiž přijíždí jinou rychlostí, mají jinde apex a následuje jinak koncipovaný výjezd. Je tedy úplně jiná dráha. Kdo jel třeba Brno v protisměru, tak porozumí.

track_info

Pravá 90. Nejspíš nejrychlejší zatáčka dráhy. Hrozí vynesení do bariér. Pro efektivní průjezd je klíčové správné načasování intenzivního zatočení (žádné otálení, plynule rovnou na koleno).

Pravá 180. Brzdění z vysoké rychlosti. Je to trošku o kouličkách a hlavě. Neuspěchat zatočení, pro efektivní průjezd je třeba si posunout apex trošku dál. Pamatujte: “Kam se koukám, tam jedu.”

Levá 180+. Asi nejlibovější levá na naší dráze. Na výjezdu citlivě s plynem, ať vám to zbytečně neuteče, jste dlouho v náklonu.

Pravá 180. První ze série krátkých překlápěček. Pro efektivní průjezd je třeba rychlá změna směru a pohled.

Levá 90+. To samé jako u zatáčky č. 4. Když se to povede, jde to projet pod plynem.

Prava 180. Tady je preciznost důležitá, následuje totiž dlouhá rovinka.

Levá 90. Otevřená rychlá zatáčka. Opatrně, tady se letí.

Pravá 180+. Dlouhá zatáčka. Nenechat se vynést. Citlivě s plynem.

Levé 90. Pozor na obrubníky a vynášení do bariér.

Pravá 45. Když se povede správně projet zatáčka č.9, je to již součást cílové rovinky.