Hala

Hala Pitland nabízí možnost udržovat, trénovat a zlepšovat své jízdní dovednosti. Není to však jen o dráze, o závodění a honění nejlepšího času. Pitland nabízí i tréninkové kruhy po polovině obvodu celé haly. Povrch v celé hale je speciálně vytvořen pro jízdu na motorce, tak aby byla zaručena optimální adheze nutná k nácviku a tréninku. Povrch samozřejmě přispívá k velké zábavě a možnosti simulovat jízdu na velkých okruzích, pořádat závody…. Prostě jít s motorkou na hranu. To vše v bezpečném prostředí.

Celá trať je lemována bariérami naplněnými pneumatikami. V hale jsou 4 sloupy obalené měkkým molitanem, před nimiž jsou předsazené bariery, bezpečnost je tedy na vysoké úrovni. Přesto je třeba brát v úvahu, že se jezdí v hale, mezi 4 stěnami a není velký prostor pro únikové zóny.

Výcvikové kruhy

Máme 4 dvojkruhy – tj. 4 osmičky. Každý kruh je široký cca 12 metrů. Tento prostor je výhradně určen k výcviku a tréninku jízdních dovedností. Je zde možné trénovat např.

 

  • Nestabilní jízdní režim
  • Správný pohled hlavou do zatáčky
  • Pozici a práci nohou
  • Práci s brzdou a plynem v nájezdu a výjezdu ze zatáčky
  • Vysedávání do zatáčky
  • Pro nadšence samozřejmě - kolínka J

 

Na kruzích je vždy každý účastník pod dohledem nebo s doprovodem některého z instruktorů, nebe SAMů. Cílem kruhů není jen objet kužel, ale opravdu se něco naučit, nebo ještě lépe odbourat nechtěné návyky, které na velké motorce mohou na okruhu bolet nejen tělo ale i motorku a peněženku, o silnici raději nemluvě.

DSC04185

Dráha

Dráha jako taková je 6 metrů široká a vine se skrz celou halu. Má 6 pravotočivých zatáček a 4 levotočivé. Pasáž v prostoru kolem depa je možno jet pod plným plynem, než se jezdec dostane do ostré pravé zatáčky, kde začíná technická pasáž. Tato pasáž je nejen technicky, ale také fyzicky velmi náročná. Zde jezdec uplatní dovednosti získané na Kruzích potažmo osmičkách.

Dráha je lemována bariérami, které zachytí každého jezdce, které k nim doklouže. Dráha je natolik široká, že se jen zřídka stane, že někdo do bariery v případě pádu narazí ve velké rychlosti.

Při soukromých akcích či při pořádání závodů, lze jet dráhu i v protisměru, což opět skýtá možnosti pro jezdecký rozvoj a uplatnění jiných jízdních dovedností. Do těch stejných zatáček jezdec totiž přijíždí jinou rychlostí, mají jinde apex a následuje jinak koncipovaný výjezd. Je tedy úplně jiná dráha. Kdo jel třeba Brno v protisměru, tak porozumí.